חופשת הקיץ: בנתב"ג נערכים לתנועת שיא של נוסעים

צבי טסלר No Comments on חופשת הקיץ: בנתב"ג נערכים לתנועת שיא של נוסעים

בנתב"ג נערכים לתנועת שיא של נוסעים בקיץ הקרוב: מעל 5.5 מיליון נוסעים צפויים לעבור בנתב"ג בחודשים יולי-אוגוסט 2023. רשות שדות התעופה נערכת לעונת הקיץ העמוסה ביותר בנתב"ג, אשר צפויה לעלות מעבר לשיאים שנרשמו לפני משבר הקורונה העולמי.

נתב"ג אילוסטרציה צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

רשות שדות התעופה נערכת לעונת הקיץ העמוסה ביותר בנתב"ג, אשר צפויה לעלות מעבר לשיאים שנרשמו בשנת 2019, לפני משבר הקורונה העולמי. בחודש יולי צפויים לעבור בטיסות בינלאומיות בנתב"ג 2.7 מיליון נוסעים, עלייה של 4% מעל שיאי 2019, ובחודש אוגוסט יעברו בנתב"ג 2.8 מיליון נוסעים.

לדברי אנשי הרשות, על מנת להפחית ככל האפשר את העומסים ואת זמני ההמתנה, נערכת רשות שדות התעופה (רש"ת) לקיץ בכוחות מוגברים ובכוח אדם מוגבר.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים תא"ל (במיל') מירי רגב: "מספרי שיא של הטסים לחופשה בחו"ל הם תופעה מבורכת, המעידה על כלכלה איתנה ועל מצב רוח לאומי אופטימי. עם זאת, הטיפול ביותר ממאה אלף נוסעים ביום הוא אתגר רציני, אשר מותח את קיבולת השדה ועובדיו עד לקצה".

עוד הוסיפה: "הנחיתי את רשות שדות התעופה לעשות את כל הנדרש לייעל ולקצר את תנועת הנוסעים, כולל תגבור כוח אדם ושימוש בטכנולוגיות חדשניות, אך ללא פשרות על בטיחות הטיסה. אני מאחלת לכל בית ישראל חופשה נעימה."

הצעדים שנקטה רש"ת לקראת הקיץ כוללים גיוס עובדים מסיבי, תגבור כל שלבי השירות לנוסעים, מהבידוק הביטחוני ועד העלייה למטוס, הצבת דיילי עומס ייעודיים לטיפול נקודתי בתקלות, ונוכחות מנהלים מלאה בשטח.

בנוסף, תפעל באולמות הנוסעים "סיירת משפחות" וצוותים של רשות שדות התעופה יקלו על משפחות עם ילדים את הבידוק הביטחוני. משפחות עם ילדים יוכלו לשלוח נציג אחד לדלפקי הצ'ק-אין, בעוד שהמשפחה תוכל להמתין באחד מבתי הקפה שברחבי הטרמינל.

לרשות הנוסעים עם כבודת יד בלבד, אשר ביצעו רישום מוקדם לטיסה (צ'ק-אין אונליין) בחברות המאפשרות זאת, יעמוד מסלול בידוק מהיר.

לשירות הנוסעים הותקנו עמדות מתקדמות לשירות עצמי, המאפשרות הנפקה עצמית של תג היעד למזוודה ("באג טאג") ושליחה מהירה של המזוודה ישירות לבטן המטוס, ללא צורך בהמתנה והרשמה בדלפק. ברקוד המזוודה ייסרק בסמוך למסועי הטיסה ויאפשר שליחה עצמית לבטן המטוס, וכך יקצר משמעותית את הליך הצ'ק-אין.

במהלך חודשי הקיץ צפויים מספר ימי עומס חריגים, עם למעלה מ-100,000 נוסעים ביממה ביותר מ-580 תנועות מטוסים בינלאומיות. הימים העמוסים ביותר צפויים להיות יום ה' 3.8, יום ב' 7.8, יום ג' 8.8 ויום ה' 10.8.

רש"ת קוראת לנוסעים להגיע לא יותר מ-3 שעות לפני הטיסה, לבצע צ'ק-אין מהבית ולהיעזר בסבלנות וסובלנות. מומלץ לוודא לפני ההגעה לנתב"ג אם טיסתכם יוצאת מטרמינל 3 או 1, ומהו אזור הבידוק הביטחוני לטיסה שלכם. כדאי להכניס פריטים חיוניים לתיקי היד.

רש"ת הודיעה כי הרחבת טרמינל 3, הכוללת את הקמת טרמינל G-West החדש לצד הטרמינל הקיים, מתקדמת בקצב מהיר, והוא ייפתח לקראת עונת קיץ 2024. הטרמינל החדש הוא בעיצוב פונקציונלי המשלב יעילות ונוחות, בדומה לנמלי התעופה המתקדמים בעולם.

הטרמינל יכלול 22 דלפקי צ'ק-אין לטיסות בינלאומיות, מערכות בידוק ביטחוני ומסועים המחוברים למערכות HBS (Hold Baggage Screening), מערכת בידוק ביטחונית אוטומטית לכבודה הנעזרת בטכנולוגיות מתקדמות לבדיקת המטען, ללא צורך בפתיחת המזוודה.

מגמת הגידול בטיסות הבינלאומיות תורגש גם בטרמינל 1, שממנו יוצאות בעיקר טיסות "לואו-קוסט" למגוון רחב של יעדים. גם בטרמינל זה יפעל כוח אדם מוגבר ויופעלו אמצעי בידוק ורישום מתקדמים לקיצור התורים.



0 תגובות